Stavba mosta v Komárne 2019

Stavba mosta v Komárne 2019

Výstavba mosta v Komárne medzi Slovenskom a Maďarskom je bez pochyby náročný projekt. Centrálny mostový pilier z ktorého budú ústiť nosné laná sa skladá z oceľových segmentov, pričom niektoré vážia takmer 50 ton.

Na realizáciu výstavby spoločnosť KRANIMEX  nasadila vežový žeriav Liebherr 630EC-H 50 Litronic.

Základ žeriavu
Žeriav 630EC-H je osadený na vežovom systéme 24HC630 a jeho základové kotvy boli osadené priamo do betónového základu mostového piliera pod úrovňou hladiny vody.

Montáž žeriavu
Montáž predmetného žeriavu bola realizovaná pomocou najväčšieho plávajúceho žeriavu v strednej Európe – Clark ÁDÁM.

Šplhanie žeriavu
Šplhanie sa vykonávalo v troch fázach súčinne s postupom výstavby centrálneho piliera.
1. fáza – šplhanie na výšku 71,7 m pod hákom
2. fáza – šplhanie na výšku 106,5 m pod hákom
3. fáza – šplhanie na výšku 126,8 m pod hákom

Kotvenie žeriava
Najväčšou výzvou projektu výstavby mosta v Komárne bolo kotvenie vežového žeriava. V dôsledku kontinuálnej deflekcie spôsobenej narastajúcou hmotnosťou piliera bolo nutné žeriav niekoľko krát prekotvovať medzi jednotlivými fázami šplahania.

Výšky kotvenia
1. kotvenie – 53,1m od základu
2. kotvenie – 88,0m od základu

 

Galéria fotografií :

Video  – timelapse záznam kotvenia a šplhania žeriava

Video  – animácia výstavby mosta v Komárne